Redactor articole site-uri online este o meserie noua. Chiar daca activitatile care tin de acest tip de job sunt vechi, gruparea lor din punct de vedere oficial este noua. Sau mai bine zis este recenta.
A fi redactor articole site-uri on line nu inseamna ca esti content writer si copywriter in acelasi timp. Desigur, actiunile sunt asemanatoare, dar si un pilot de avion de pasageri si unul de vanatoare fac acelasi lucru teoretic. Adica, mai exact, decoleaza, zboara si aterizeaza. Difera evident viteza, manevrabilitatea, actiunile. Mersul pe scuter si cel pe motocicleta nu sunt totuna, chiar daca vorbim de motor, doua roti, ghidon si casca de protectie.
Alergatul la maraton si cursa cu obstacole nu sunt la fel. Asadar, a fi redactor articole site-uri on line inseamna sa lucrezi ca publicist. A scrie articole ca redactor articole site-uri on line inseamna sa folosesti spatiul virtual pentru a scrie stiri, opinii, sfaturi specializate. Numai ca acolo nu te exprimi pentru cel care te angajeaza. Te exprimi in liniile trasate de site, de rubrici, dar iti folosesti propriul nume. Ca redactor articole site-uri on-line oferi informatii. De modul in care o faci, depinde succesul tau. Succesul tau se masoara in aprecieri, vizualizari, comentarii, distribuiri.
Evident, ca redactor de articole pe site-uri on line ai mai multa libertate. Nu esti constrans de restrictiile pe care le au content writer-ul si copywriter-ul. Nu te poti bucura nici de spatiul la discretie al unei publicatii tiparite. Paradoxal, in on-line desi suprimi costurile cu suportul fizic, esti obligat sa scrii relativ concis. Nu pentru ca nu ai spatiu, ci, pentru ca cititorul trebuie sa aiba timp sa te citeasca. Este dovedit stiintific ca un ecran-doua de dispozitiv inteligent sunt parcurse in maxim 3 minute. Zece ecrane de dispozitiv inteligent vor fi parcurse intr-un timp sensibil mai mare. De multe ori, nu ai un sfert de ora la dispozitie sa citesti cand ti se cere rapid o informatie. Vei lasa deoparte un articol mai lung, poate mai documentat pentru unul mai sarac dar mai concis.
In plus, in on-line ca redactor, vei oferi legaturi pentru locurile unde vei considera ca lectorii tai ar avea nevoie de informatii in plus. Tu le oferi, e treaba lor daca acceseaza acele link-uri. In plus, articolul tau va fi vizibil de site-urile pentru care faci hyperlink-uri. Adica daca indexezi site-uri de top, vei fi apreciat de cititorii lor. Adica si acele site-uri te vor supune monitorizarii.
In mod clar, ca redactor on-line trebuie sa fii original. Numai ca poti sa fii mai flexibil cu citatele din alte surse. Adica ai o intindere mai mare pe care sa o folosesti.
Site-urile on line sunt diverse. Unele au domenii diverse, altele sunt consacrate unui domeniu si mai multor subdomenii.
Ca redactor de succes va trebui sa alegi domeniul rubrica sau subdomeniul cel mai apropiat de tema ta. In plus, cuvintele cheie su etichetele te vor ajuta sa fii mai vizibil.
Adica te vor ajuta ca publicul sa te tina minte si sa ajunga mai repede la tine. Au succes articolele care au un titlu care „te trage de maneca”. Evident, etica de publicist te obliga sa eviti „clik-bait-ul”, adică vânătoarea de aprecieri si vizualizari. Desigur, poate pacalesti, o data, de doua ori pe cineva daca scrii in dreptul unei vedete celebre cuvinte ca boala, moarte, probleme. Omul citeste si vede ca a murit animalul de companie, ca vedeta a platit o amenda.
O data pacalit, este clar ca omul nu va mai accesa articolele tale. Ca si in viata de zi cu zi, trebuie evitate petardele si fumigenele. Un redactor de articole pe site-uri din mediul on-line care este onest, va sti sa selecteze informatia de interes. Va sti sa sa iti ofere datele de care ai urgenta nevoie.
Evident, tehnica de scriere are si ea rolul sau. Chiar daca geniul creator sufera din cauza unor constrangeri, trebuie sa stii ca geniile si prosperitatea se intalnesc de multe ori in punctul in care se intalnesc paralelele.